עיצוב פנים בחלל קטן

דולי כדורי עיצוב חלל קטן

אכן מדובר באתגר בעיצוב פנים אך הוא אפשרי .כאשר אנו מחליטים לשפץ ולעצב את הבית אנו עומדים בפני החלטות רבות : בחירת החדרים בבית, בניית קירות גבס, בחירת צבעים נכונה, בחירת ריהוט ותאורה.ההתמודדות עם חלל קטן שונה מהתמודדות עם חלל גדול ומרווח בכך שהמטרה הראשונה היא ליצור אשליה של חלל  גדול.

שימוש בקירות גבס ונישות דקורטיביות

שימוש בגבס תורם לנו רבות ומציע פתרונות אין סופיים. באמצעות הנישות, בין אם הן מגבס או מנגרות, נוכל לאחסן בהן חפצי נוי , ספרים, תמונות וכו' הן חוסכות לנו את מיקום הרהיטים ועל ידי כך מרווחים מקום בחלל, בנוסף ישנה אפשרות לשלב בין הריהוט והגבס על ידי השקעת הטלוויזיה/שידת הטלוויזיה בגבס ובכך האלמנטים הכי גדולים כמעט ואינם מורגשים בחלל.

בחירת צבע

בחירה נכונה של צבעים בחלל היא החלטה חשובה. המטרה היא ליצור תחושת מרחב בחלל ולכן לרוב נשתמש בגוונים בהירים בגווני לבן, אבן,אפור בהיר ומוקה. אלו גוונים שמשרים תחושה של רוגע ושלווה, מגדילים את החלל ומחזירים אור לחלל ולא "בולעים" אור במקרה של צבעים כהים. כאשר מדובר במטבח או בחדר אמבטיה ישנו שימוש באריחים, מומלץ לבחור אריחים גדולים עם כמה שפחות חיבורים מאשר אריחים קטנים שיוצרים עומס, גם כאן נשתמש בצבעים בהירים. במקרה בו נרצה לשלב צבעים שאנחנו אוהבים במיוחד נשלב אותם בחפצי נוי שונים או גופי תאורה ולא בקירות,ריהוט ושטיחים שהם אלמנטים דומיננטיים בחלל.   

ריהוט

לבחירת הריהוט והצבתו בחלל ישנה השפעה גדולה על התחושה שתתקבל. רצוי לבחור ספה מוארכת  אחת במקום מערכת ישיבה שמורכבת ממספר יחידות זהות במראה אך שונות בגודלן. לספה המוארכת אפשר להוסיף 2 הדומים מיוחדים ו/או שזלונג וכך תתקבל מערכת ישיבה ייחודית .רצוי להיפטר מחפצים שונים שאין בהם שימוש שאגרתם במשך השנים בכדי לשמור על עיצוב מינימליסטי. ריבוי בחפצים קטנים גורם לעומס ולכן את אלו שבחרתם כן לשמור אפשר למקם בנישה או ברהיט מסוים.שימוש במראות על גבי קירות/ארונות מגדיל לנו את החלל משמעותית, הן יוצרות אשליה של חלל רחב ידיים,אלגנטי וקלאסי ומכפילות את כמות האור בחלל.

השפעת התאורה

שימוש באור טבעי מעצים את תחושת המרחב בחדר ויוצר אווירה חמה ונעימה .נצלו את התאורה הטבעית הקיימת כמה שרק אפשר על ידי מפתחים גדולים של חלונות הבית, הם מכניסים שפע של אור, מטשטשים את הגבול בין הפנים והחוץ ויוצרים תחושת רוגע ונינוחות .שימוש בגופי תאורה מלאכותיים אינה תחליף לאור השמש, תפקידה לחזק את התאורה הטבעית ולמלא את מקומה בשעות בין הערביים והחשכה.שימוש בתאורה מלאכותית בגוון דומה לצבעי הקיר יוצרת תחושה של קיר גדול יותר, בנוסף הארה של התקרה על ידי גופי UP LIGHT שוטפת אותה באור ומגדילה גם היא את החלל.